Måndag 13 april - Magic Kingdom och Disney´s Hollywood Studios

Så var dagen här, anledningen till hela resan: Niclas födelsedag! Planen från början var att vi skulle besöka en av de två vattenparkerna, men då Niclas inte är så intresserad av vattenrutschbanor och det dessutom visade sig kosta en bra slant att gå in där bestämde vi oss för att åka till Magic Kingdom några timmar istället innan vi skulle till Hollywood Studios där jag hade bokat bord på en restaurang. Det första jag gjorde på morgonen var att gå till receptionen och hämta en pin där det stod "Happy birthday" och så fick jag skriva till Niclas namn under. Jag fick en jag också där det stod "I'm celebrating". Hade aldrig kunnat tänka mig att en liten pin kunde generera så många människors uppmärksamhet. Hela dagen, var vi än gick, stannade och ropade folk grattis till honom. Så himla gulligt!
 
Födelsedagsbarnet framför slottet!
I kön till Mimmi och Kajsa så började vi prata med några svenskar som var där för första gången och gav dem lite tips. Så gulliga!
Långben är min absolut nya favorit! När det var vår tur var han "tvungen att ta lite vatten" och försvann ut några minuter. När han sedan kom tillbaka fick jag en stor kram och sedan började han gestikulera vilt och fotografen bredvid mig fick "tolka", då undrade han om vi skulle gå och äta popcorn varav jag svarade ja och han släpade iväg mig en bra bit innan vakterna fick stopp på oss haha. Tyvärr blev det inga popcorn då det var för många som ville träffa Långben, men jag fick en ny kärlek haha. Fotografen tyckte dock det var elakt av honom att försöka sno mig på Niclas födelsedag och allt haha. 
Efter några timmar på Magic Kingdom tog vi bussen över till Hollywood Studios. Där hittade jag denna magnifika vagn nedan, originalet som användes i nya Askungen. Dog en smula. Så himla vacker!
En suddig bild från coolaste restaurangen jag varit på! Sci Fi Dine In Theater heter den och hit måste ni gå om ni är på Hollywood Studios! Man fick sitta i bilar och äta och på skärmen till vänster visade de filmer från femtiotalet. Allt från olika reklamfilmer till tecknade filmer. Taket var gjort som en stjärnhimmel och allt skulle föreställa att vi var på en utomhusbio. Maten gick inte av för hackor heller. Niclas fick till och med ett födelsedagskort och en cupcake när vi gick därifrån för att han hade sin pin, det borde man kanske utnyttja oftare haha. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0