2010

Man hoppas alltid att ett nytt år ska innebära att man får en nystart. Att allt ska vara bra. För mig blev det verkligen en nystart, men ingen positiv sådan. Några dagar innan nyår blev Niclas inlagd på sjukhuset för att man upptäckt att han hade diabetes. Med det gick också mina nyårsplaner åt pipan och jag fick fira med mina föräldrar. Väldigt roligt när man är 16 och vet att alla ens kompisar roar sig.
Några dagar in på det nya året satte jag mig på tåget mot Göteborg för att vara hos min älskling. Han hade fått permission över natten och vi skulle vara hemma och ta det lugnt. Dock blev han dålig igen framåt kvällen och det slutade med att även jag fick övernatta på sjukhuset.
Med detta vill jag bara säga att mitt nya år inte började särskilt bra, men det blev ändå ett av de bästa åren i mitt liv! Jag har fått uppleva mycket och verkligen haft roligt!
I början av året firade jag min sjuttonde födelsedag och det var den bästa födelsedagen hittills! Jag hade en fullspäckad fredag (fredagen efter att jag fyllde tror jag att det var) då jag först träffade Emma, Nathalie och Dianna. Alltid lika roligt att träffa mina fina tjejor! Sen var det hem och göra i ordning för kvällens födelsedagsfest med mina kompisar från klassen och även från den andra Sp-klassen. Blev en oförglömlig kväll med massa wii-spelande och skratt!
Våren fortsatte med en hel del skolarbete och så blev det till sist Kristihimmelfärdshelgen då vi besökte Liseberg. Det var så sjukt kallt den dagen minns jag för vi hade vantar på oss när vi åkte! Vi hade en fantastiskt rolig dag och åkte en massa skoj. Dagen efter åkte jag och älskling ner till Mölle för att möta upp min familj och då var det minsann inte kallt! Minns att vi satt halvt genomsvettiga i bilen!
Vi gick vidare in på sommarlovet och jag började jobba på ett stekhett bibliotek. Det var de fyra varmaste veckorna på hela sommaren när jag gick runt inne i biblioteket med svetten rinnandes. Men det var det värt! Så himla roligt hade jag och jag hoppas verkligen att jag får jobba där till sommaren igen!
I början av augusti åkte jag och älskling iväg till Gotland för en veckas semester och vi hade det så himla bra! Gick runt i Visby, åkte till Fårö, Ljugarn, Slite och Lummelunda. Vi njöt verkligen av att vara tillsammans! Det var helt klart årets bästa vecka!

Sen kom slutligen oktober då bussen avgick mot Stockholm och sedan blev det färja till Riga och efter det buss till Alytus. Det är en minnesvärd vecka på många sätt. Vi hade det väldigt roligt samtidigt som jag hela tiden hade en otrolig hemlängtan. Vi åkte till slottet Trakai, besökte Vilnius och massa annat. En vecka jag med all säkerhet kommer att minnas resten av mitt liv!

Sen gick hösten, snön kom för att stanna - precis som kylan. Och nu sitter jag här. På nyårsafton i en lägenhet utanför Göteborg. Det är den största lyckan. Att jag kan fira ett riktigt bra år tillsammans med den finaste jag har! För exakt ett år sedan var jag olycklig av just den orsaken - att inte få fira ett riktigt nyår. Men det får jag nu, fira ut ett bra år och fira in ett nytt!