Fredag 10 april 2015 - på Universal Studios

Hejsan hoppsan!
Vet ni var jag befinner mig just nu? I Florida! Närmare bestämt Orlando! Min kära fyller år på måndag och vad passade då bättre än att ge honom en resa till paradiset i present? Vi kom hit sent igårkväll. Så sent att vi hade varit vakna i över 24 timmar när vi äntligen kom in på vårt rum. Då var jag så trött att jag mådde illa och golvet gungade under fötterna.
Imorse däremot hoppade jag upp ur sängen före klockan sju, pigg som en lärka trots att jag bara sovit lite mer än sex timmar. Märkligt det där. Redan vid halv tio stod vi utanför Universal Studios och köade för att komma in.
 
Det första vi såg när vi kom in var dessa tre, så vi var tvugna att ta ett foto med dem!
Originalbilen från Back to the future!
En lycklig pajk strosade runt i Springfield!
Gick sedan bort till London och bokstavligt talat in genom en vägg och möttes av detta! Harrys Potters London med butiker som sålde trollstavar och allt annat som hör till. Magiskt! 
Tog sedan Hogwarts Express från Kings Cross till Hogsmeade. 
Hogwarts!
Åkte Jurassic Park vilket avslutades med detta.. Behöver jag säga att vi var dyngsura en bra stund efteråt?
Det sista vi gjorde på Universal var att springa på dessa, snacka om att Niclas blev lycklig! 
 
Redan vid femtiden var vi nöjda och begav oss till en outlet i närheten. Fyndade jeans på Levi´s, sex par för under 2000kr. Inte illa! Och nej, det var inte sex par till bara mig, det var två par till Niclas, två till mig och sedan till mina föräldrar! Sen var mitt blodsocker i botten då vi bara delat på en minipizza under dagen. Så vi tog taxin till Downtown Disney för att försöka hitta någonstans att äta men tyvärr utan lycka. Tog då bussen till hotellet och åt i restaurangen. Pizza två gånger på en dag är väl inte optimalt, men är det semester så är det ;) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0