25 maj 2014 - New York

Idag var planen att gå till Converseaffären, vidare till Brooklyn Bridge och sedan vid 16:00 hade vi tid på World Trade Center Museum. Det började bra med en härlig promenad i sommarvärmen ner till Converseaffären, men där inne tog det bra mycket längre tid än vi hade räknat med pga otroligt dålig service.. Efter tre timmar inne i butiken var vi äntligen klara och fick bära runt på fem skolådor. Riktigt nöjd är jag då jag fick två par converse till priset av ett par i Sverige! 
 
Då klockan var så pass mycket fick det bli en snabb lunch innan det var dags för museet, så dessvärre hann vi aldrig med Brooklyn Bridge.. Får bli nästa gång helt enkelt! Museet var helt otroligt bra måste jag säga! Riktigt välgjort och väldigt mycket att se! Överallt fanns det videouppspelningar och ljuduppspelningar från de båda tornen, men även från planet som kraschade på en åker. Var även mycket delar av fasader, brandbilar, ambulanser, kläder osv bevarade som man kunde se. Otroligt rörande! Dock synd att de lagt ganska mycket fokus på jakten på förövarna, så jag tyckte det förstörde känslan lite. Men överlag otroligt bra! Gick därifrån med en väldigt olustig känsla i kroppen som var svår att sätta fingret på. 
 
Avslutade sista kvällen här i staterna med ytterligare ett besök på Ellen's Stardust, lika bra som igår måste jag säga!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0